Wat als je ontzettend blij bent met het bedrijf waar je werkt, maar toe bent aan een andere uitdaging? Collega Wieger Strienstra is binnen een jaar tijd doorgegroeid van Account Specialist in Leeuwarden naar Content Producer bij de afdeling Marketing.
Voorheen heeft Wieger een eigen onderneming gehad in de creatieve sector, waarin hij als content creator aan de slag ging voor verschillende opdrachtgevers. Het was voor hem dan ook een natuurlijke stap om door te groeien naar een functie als Content Producer binnen Manpower.
Hoe hij het afgelopen jaar heeft ervaren, wat zijn verantwoordelijkheden waren en hoe de doorgroei binnen Manpower tot stand is gekomen, lees je in het onderstaande interview!
1. Hoe ben je bij Manpower terechtgekomen?
Dat is wel een grappig verhaal. In eerste instantie had ik gesolliciteerd bij een concurrent van Manpower. Daar heb ik het sollicitatieproces niet fijn ervaren, omdat onze afspraken telkens geannuleerd werden.
Via een vriend ben ik uiteindelijk terechtgekomen bij Manpower. Ik hoorde veel positieve verhalen en besloot te solliciteren. Tijdens het sollicitatiegesprek was er ook direct een klik, waarna ik snel aan de slag kon als Account Specialist.
2. Waarom ging je voor de functie Account Specialist?
Ik ben van nature best sociaal en praat graag met mensen. Ik ben oprecht geïnteresseerd in degene tegenover mij. Ik vraag vaak naar of ze uiteenlopende hobby's hebben. Dit kan al veel over een persoon zeggen.
Ik zorg er graag voor dat sollicitanten een zo goed mogelijke ervaring hebben. Daarnaast groeit je communicatie en vakvolwassenheid sterk als Account Specialist. Ook heeft de functie aspecten waar ik blij van word, zoals het helpen van mensen om een stap verder te kunnen zetten in hun carrière en hen daarbij ook te kunnen begeleiden.
3. Wat houdt de functie Account Specialist in?
Ik ben zelf verantwoordelijk voor de klant Rabobank. Dit houdt in dat ik het contact met hun beheer, de actuele vacatures online plaats of verwijder zodra de vacatures vervuld zijn. Daarnaast begeleid ik ook de sollicitanten. Zo deel ik bijvoorbeeld tips ter voorbereiding op het sollicitatiegesprek of de video-intake. De functie is een combinatie van recruitment en klantencontact. En de klant vindt het altijd leuk om levendige, proactieve en positieve medewerkers als contactpersoon te hebben, waardoor het vaak goed klikt.
4. Wat waren de grootste uitdagingen?
Wat ik lastig vind is mensen afwijzen, omdat ik het toch iedereen gun om een nieuwe en leuke baan te vinden. Dit blijft natuurlijk een onderdeel van het vak. Het is iets waar ik nog steeds niet helemaal gewend aan ben geraakt. Daarnaast heb je veel verantwoordelijkheden, dus het blijft belangrijk om in het belang van de klant te denken. Als je toppers hebt als sollicitanten kun je ze altijd verder helpen met andere mogelijkheden. Dan verwijs ik ze door naar een andere vacature, waarbij ik denk dat het goed aansluit.
5. Wat vind je zelf interessant om te doen naast je werk?
Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn en overal waar ik heen ga een creatieve touch achter te laten. Ik zoek graag gezelligheid op en vind het ook leuk om mensen te laten lachen en een goede sfeer te creëren.
6. Je gaat binnenkort aan de slag als Content Producer bij Manpower. Hoe is deze switch tot stand gekomen binnen Manpower?
Voordat ik bij Manpower kwam werken, had ik al een eigen onderneming in de creatieve sector en als je door wil groeien binnen een bedrijf, is het belangrijk dat je je eigen winkeltje creëert met dingen waar je goed in bent en plezier uit haalt. Door vrijwillig binnen Manpower creatieve opdrachten op te pakken, viel mijn interesse voor dit vakgebied op. Zodoende was het voor mij een logische stap om door te groeien naar de Marketing afdeling.
7. Wat zijn je doelen voor de toekomst?
Ik heb mijzelf beloofd om in het nieuwe jaar meer te investeren in ervaringen en doen waar mijn (werk)geluk ligt. Een uitstapje naar Japan, een eigen baardolie en sterke concurrerende content produceren zijn daar een onderdeel van.